A kompüzemeltető társaságokkal fenntartott kiváló kapcsolatunk a kulcsa annak, hogy mindig az igényeiknek megfelelő legjobb megoldásokkal tudunk szolgálni ügyfeleinknek. Az egyik ilyen üzemeltető, akivel már hosszú ideje együttműködünk, a Scandlines.
A Scandlines évente több mint 750 000 teheregységet szállít át a Balti-tengeren a Puttgarden - Rødby, a Rostock - Gedser és a Helsingør - Helsingborg útvonalakon.
Íme, öt tény, amit talán még nem tudott az egyik kedvenc komptársaságunkról.
1. A világ legnagyobb hibrid kompflottája
A Scandlines 2011 óta dolgozik egy környezetbarát kompstratégia kifejlesztésén azzal a céllal, hogy 2040-re elérje a zéró károsanyag-kibocsátást.
A Scandlines hét kompjából hatot hibrid technológiára alakított át 2013 és 2016 között. Így most olyan hajókat üzemeltet, amelyek hagyományos dízelmeghajtást és elektromos akkumulátorokat egyaránt használnak. Pillanatnyilag a társaság tulajdonában van a világ legnagyobb hibrid kompflottája.
2. A Scandlines elköteleződött a környezetvédelem mellett
Zöld kezdeményezésüket azonban nem csupán maguk a kompok képviselik. Általános céljuk a fenntarthatóság elérése az üzleti életben.
Például a Scandlines az élelmiszer-hulladék csökkentéséért is aktívan fellép, és a kikötői közelében fekvő területeken természetes élőhelyeket alakít ki madaraknak és rovaroknak.
3. Hallott már a rotor vitorláról?
A Rostock - Gedser útvonalon közlekedő M/V Copenhagen hajón egy szélmeghajtású technológiát, úgynevezett rotor vitorlát alkalmaznak, amely még tovább csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Valahogy úgy lehet elképzelni, mint egy óriási, forgó hengert a hajó felett, amely a Magnus-effektuson alapuló technológiát használva segít hajtani a hajót a vízen. Ezzel csökkenthető a dízelmotorok felhasználása. A Rostock és Gedser közötti útvonal különösen szeles, ami ideálissá teszi ezt a technológiát az M/V Copenhagen számára. A rotor vitorla eddig 4%-kal csökkentette a CO2-kibocsátást.
4. Nincs piszkos kipufogógáz a láthatáron
A hibrid rendszer mellett a Scandlines kompok egy zárt láncú gáztisztító berendezéssel is fel vannak szerelve, amely megtisztítja a motor kipufogógázát az olyan szennyező anyagoktól, mint például a kén. A rendszer legalább 90%-kal csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A létrejövő szennyvizet a parton kezelik és ártalmatlanítják környezetbarát módon.
5. Összeköttetést biztosít a Balti-tengeren
A Scandlines egyedül a Puttgarden és Rostock közötti útvonalon több mint 120 járatot üzemeltet naponta. Ha ehhez hozzáadjuk a komp + híd lehetőségeket is, az ügyfelek máris rövid menetidőkkel és az ellátási lánc rugalmasságával számolhatnak Németország, Dánia, Svédország és más országok között.
Szintén fontos megemlíteni, hogy a teherszállító sofőröknek zuhanyzási lehetőség és vécé is rendelkezésükre áll a kikötői terminálokban és a fedélzeten is. Ne feledkezzünk meg természetesen az ingyenes Wi-Fi hálózatról sem a terminálban, és a kedvezményes árú étkezési lehetőségekről sem az éttermekben.
Ha tehát a Balti-tengeren utazik, és ki szeretné használni a térség legjobb üzemeltetőjével ápolt kiváló kapcsolatunk előnyeit, foglaljon online vagy vegye fel a kapcsolatot segítőkész munkatársainkkal.