Az Ír-tenger legnagyobb kompüzemeltetője, a Stena Line, két új metanolhajtású Ro-Ro komppal készül bővíteni a kapacitását.
A hajókat a tervek szerint a kínai Weihaiban működő Stena RoRo üzemben gyártják, és 2025 végén helyezik üzembe.
A cég bejelentette, hogy két „NewMax” hajót állít majd szolgálatba Belfast és Heysham között, amivel mintegy 80%-kal növeli a teherszállítási kapacitást az útvonalon. A két új, 147 méter hosszúságú teherszállító komp 2 800 méter árukapacitással fog rendelkezni, és 26 fős személyzet, valamint 12 utas befogadására lesz képes.
A Stena Line hangsúlyozta, hogy a hajók tervezésekor figyelembe vették a modern technológia követelményeit, így többek között előkészítéseket tartalmaznak a villamosításra és az akkumulátoros működésre, valamint képesek lesznek csatlakozni a parti áramszolgáltató létesítményekhez, amint azok rendelkezésre állnak.
A hajókat emellett szokatlan gépészeti elrendezéssel építik, többek között három orrmotor könnyíti a manőverezést, ami különösen a heyshami kikötőben lesz hasznos, ahol az időjárás és az árapály komoly kihívásokat jelenthetnek. A hajókat egy különleges motor/propeller konfigurációval is felszerelik, hogy ezzel is segítsék a kikötést nehéz időjárási viszonyok között.
A Stena Line vezérigazgatója, Niclas Mårtensson így nyilatkozott: „Ez a beruházás is jól mutatja a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket, valamint stratégiánkat az új, fenntartható üzemanyagok felé történő elmozdulásra. A NewMax kompok az ügyfelek részéről tapasztalható növekvő kereslet kielégítését is segítik azáltal, hogy jelentős kapacitásnöveléssel lehetővé teszik a logisztikai üzemeltetők számára tevékenységeik bővítését a térségben.”
A logisztikai iparág fejlődésével folyamatosan tájékoztatjuk Önöket a szektor legfrissebb híreiről.
Iratkozzon fel levelezőlistánkra, hogy ne maradjon le a fontos hírekről.