Mind a DFDS, és a P&O kompszolgáltatók kijelentést tettek arról, hogy a Dover Kikőtői Tanács a Dover kikötőjében kivetett díjakat megemelte, és hogy ez hogyan befolyásolja kompjaiknak foglalását. Felhívjuk figyelmét, hogy a Freightlinknek és a kompszolgáltatóknak NINCS irányításuk ebbe a díjnövelésbe.
Őszinte csalódással tájékoztatom Önöket, hogy a DFDS levelet kapott a Dover Kikőtői Tanácstól a kompdíj-felülvizsgálat kapcsán, amely a Dover kikötőjében működő összes kompjáratra vonatkozik.
Egyértelműen, a DFDS a lehető legrövidebb időn belül vitatta ezt, és minden erőfeszítésünk ellenére a Dover Kikőtői Tanács közölte, hogy, és idézem:
„Az igazgatótanács úgy határozott, hogy a komp tarifájában a bérleti díjat a közúti árufuvarozás tekintetében 2020. Július 19.-től kezdődően szállítmányonként 5 fonttal fogják növelni” (euró fizető ügyfelek esetében 6,00 euró szállítmányonként).
Rendkívül fontos számomra kiemelni azt, hogy ezt a díjnövelést a DFDS semmilyen módon nem számítja fel, illetve nem jár előnnyel számára, csupán komphajó díj-emelés közvetlenül a Dover Kikőtői Tanácstól. Azonban, mint az Ön beszállítója, 2020. Július 19.-től, a Dover Kikőtői Tanács nevében felvoltunk kérve ennek a kiegészítő díjnak a behajtására, amely számláján „Dover Harbour Board Charge” feliratként fog megjelenni, és minden egységtípusra alkalmazandó.
Egyáltalán nem örülök annak, hogy ilyen nem kívánt hírnek vagyok a hordozója, és szeretném biztosítani Önöket, hogy mindent megtettünk (az Ön nevében) annak érdekében, hogy ezt a növekedést megakadályozzuk!
Szeretnénk megragadni ezt a lehetőséget, hogy megköszönjük megértését, folyamatos támogatását és lojalitását, miközben emlékeztetjük Önöket, hogy az Ön számára kijelölt kereskedelmi kapcsolattartó személy továbbra is elérhető, ha a fentiekkel kapcsolatban további tisztázásokat szeretne.
Wayne Bullen, DFDS
Őszintén reméljük, hogy biztonságban és jól van ezekben a nehéz, kihívást jelentő COVID-19-es időszakban. Az elmúlt három hónapban végig azon dolgoztunk, hogy biztonságos és következetes szolgáltatást tudjunk nyújtani mind a nyolc árufuvarozási útvonalunkon, hogy az alapvető ellátási hálózatát ki tudjuk szolgálni az Egyesült Királyságba és Írországba, illetve onnan vissza.
Számos intézkedést vezettünk be a tehergépkocsi-sofőrök utazásának javítása érdekében, több tiszta levegővel, megfelelő társadalmi távolságtartással és kiváló étkezési lehetőségekkel, valamint adott esetben kabinbeállítási lehetőségekkel, a P&O Ferries biztonságos és kényelmes átkeléseinek érdekében. Eredményképpen, örömmel értesítjük, hogy a közelmúltban rögzítettük az NPS 75-ös pontszámát a folyamatban lévő tehergépjármű-sofőr-felmérésekből, ami nagyszerű visszajelzést ad számunkra és az összes személyzet számára, akik ennek eléréséhez hozzájárultak.
A COVID-19 ugyanakkor csökkentette a forgalmat az összes útvonalunkon, ezért a Dover Kikőtői Tanács értesítette az összes hajó társaságot arról, hogy a rakparti díjak megemelkednek 5 font-al minden teherforgalmi tipus esetében. Ez a megemelt díj tehergépjárművekre, kíséret nélküli pótkocsikra és kisteherautókra is vonatkozik 2020. Július 19.-tő (lásd a Dover Kikőtői Tanács levelét). Ez a Dover kikötőjén keresztülhaladó összes import és export teherforgalomra vonatkozik. Általános szerződési feltételeink 3.2. Pontja szerint más választásunk nem marad, csak az, hogy ugyanattól a dátumtól kezdődően ezt a további 5 £ (vagy 6 €) terhelést átadjuk ügyfeleinknek. A teljes átláthatóság érdekében külön sort hozunk létre a számláinkon, és ezt a kiegészítő díjat “Dover Port Additional”-ként azonosítjuk minden Calais – Dover és Dover – Calais átkelésnél, 2020. július 19-től.
Őszintén sajnáljuk, hogy ez a költségnövekedés ebben a nehéz időszakban kell történjen, de szeretnénk biztosítani az felől, hogy ez tőlünk teljesen független.
A szokásos módon továbbra is kiszolgáljuk ellátási láncait az Angol-csatornán, és bízunk abban, hogy továbbra is folytatjuk együttműködésünket 2020-ban.
Henrik Pedersen, P&O Ferries