Az új LNG (cseppfolyós gáz) meghajtású Tallink Shuttle 'Megastar' kompot 2017 január 28-án helyezik forgalomba a Tallin - Helsinki útvonalon.
Műszaki adatok
212 méter hosszú 2800 utas elszállítására alkalmas, a sebes hajó (27 csomó) Megastar váltja fel az M/S Superstart, egy energiatakarékosabb, környezetbarátabb, modernebb és innovatív fedélzeti szolgáltatásokkal rendelkező hajót képviselve.
Továbbfejlesztett hajótest dizájn
A legfontosabb dizájn változtatás a hajó orra, melyet 35 tervezet közül választottak ki. Megastar hajótest nagyon alacsony ellenállással, ugyanakkor nagy meghajtással rendelkezik. Ez kevesebb üzemanyagfogyasztást és alacsonyabb légszennyezettséget eredményez, így a környezetre és a pénztárcákra is kedvező hatással van.
LNG hajtású motorok
A korszerű LNG hajtású motorok is rendelkeznek a hagyományos dízelmotorok valamennyire összetevőjével. Wärtsilä azonban úgy tervezte a fokozottan optimalizált motort, hogy a különálló motorok váltogassák egymást. Az LNG üzemanyag tisztább is (a levegőbe kerülő nitrogén-oxid mennyisége sokkal kevesebb), valamint ugyanolyan biztonságos mint a dízel, normál nyomás alatt nem gyulladhat ki. A természetes gáz a zajt is csökkenti, 25%-al kevesebb CO2 kibocsájtás, és 99%-os kéndioxid csökkenés.
"Biztonságos visszatérés a kikötőbe"
Ez a koncepció biztosítja, hogy a hajó működőképes maradjon tűzeset, beömlő víz, vagy bármilyen más fedélzeti esemény esetén. A hajónak képesnek kell lennie saját energiáját használva, a kikötőbe való visszaérkezésre. Miközben ez a procedúra zajlik, minden utasnak a bizonsági zónában kell tartózkodnia, ahol az alapvető szolgáltatások elérhetőek.
Vessen egy pillantást a Megastar weboldalra a további információkért.