2015-ben az Egyesült Királyság kompjai teljesítettek jobban, az ír, valamint európa legnagyobb társaságaihoz képest.
A tavalyi év éllovasai közé tartoztak olyan tradicionális útvonalak, mint a Skót-szigetre, a Man-szigetre, a Wight-szigetre, és a Csatorna-szigetekre tartó útvonalak. Az utasforgalom elérte 16 milliót, közel 0.4%-os emelkedéssel, mely az elmúlt 4 év legjobb eredményének mondható. A 2007-es válság évekre rányomta a bélyegét a számokra, azonban 2011 óta jelentős fellendülés tapasztalható.
A Wightlink, a Wight-szigeti operátor, valamint a skót Cal Mac is jelentős, 6,9%-os növekedésről számolt be az autóforgalmat illetően, így elérték a 1.17milliós forgalmat.
A P&O Ferries és a DFDS Seaways jelentései szerint, az utasforgalom továbbira is magas a Dover-Dunkerque útvonalon, volt azonban egy 2.2%-os visszaesés az előző évhez képest. A fuvarozók is egyre szívesebben választják alternatívaként a Britanny Ferries kompjait, így a Nyugati-csatornán keresztül elkerülhetik Calaist. Ennek eredménye a 3.4%-os forgalom növekedés a Nyugati-csatornán.
Ami az Északi-tengert illeti, mind az utas, mind az áruforgalom a 2014-es eredményeket hozta. - Jelentette a P&O Ferries, a StenaLine, valamint a DFDS.
A Brit sajtó szerint a kompipar továbbra is erős és folyamatosan növekszik, függetlenül mindenféle politikai és kulturális változástól, beleértve a Calaisban kialakult válságot is. 2015-ben kétségkívül sok zavargás és probléma ütötte fel a fejét, különösen a nyári hónapokban mikor is a Kent Rendőrség végrehajtotta az Operation Stack elnevezésű intézkedést annak érdekében, hogy irányításuk alá vonják a Kentben kialakult torlódásokat. A káosz és tömeghisztéria nem csak a Csalagútba özönlő migránsáradatnak köszönhető, hanem a MyFerryLink megszűnését követő francia sztrájksorozatnak is. Mégis, a komp operátorok hatékonyan tudták szervezni a munkát és átvészelték ezt a kaotikus időszakot.
A 2015-ös év nagy bizonytalanságot okozó intézkedéssel kezdődött, mikor is az EU új szabályozásokat vezetett be a károsanyagok kibocsájtásának csökkentése érdekében. A komptársaságok, már 2014-ben elkezdték hajóikat fejleszteni azzal a szándékkal, hogy megfeleljenek a MARPOL direktíva által támasztott követelményeknek - melynek hatása nem volt annyira erőteljes a piacra nézve, mint azt sokan várták.
Ahogy közelítünk a 2016-os év második feléhez, már most láthatjuk, hogy nem lesz kihívások nélküli. De történhet bármi - ha a szíriai hábororú rosszabbodik, növelve ezzel a migráns válságot, ha az angolok kilépnek az EU-ból, vagy ha a határokon szigorítják az ellenőrzéseket, mely további nyomást helyes a Schengen zónára - a fuvarozók továbbra is használni fogják a kompszolgáltatásokat.