2024 nyarától új intézkedéseket vezetnek be a Brock-művelet fuvarozókra vonatkozó előírásainak való megfelelés biztosítása érdekében.
Miért vezetik be ezt a rendszert?
Egy új engedélyezési rendszert vezetnek be annak megelőzésére, hogy a fuvarozók tolakodjanak vagy kerülőutakat keressenek a Brock-művelet által megszabott sorokban a doveri kikötő felé haladás közben.
Míg az áruszállító sofőrök döntő többsége betartja a Brock-műveletben megszabott szabályokat, néhány fuvarozó megpróbálja elkerülni a sorban állást, amivel a megyében másutt okoznak késéseket.
A megfelelőségi intézkedések szigorításával, amellyel az áruszállító sofőrök rávehetők a közlekedésszervezési szabályok betartására és arra, hogy ne kerüljék el Brockot, csökkenteni lehet a torlódást és le lehet egyszerűsíteni az utat a doveri kikötő felé.
Ez az A20-as úton lévő Roundhill-alagutak hirtelen lezárását is kevésbé teszi szükségessé, és a helyi utak forgalmát is csökkenti a forgalmas időszakokban.
Mikor lép hatályba az intézkedés?
Az engedélyezési rendszer 2024. július 10-én lép hatályba, amikor a Brock-műveletet (Operation Brock) bevezetik az M20-as autópályán, a nyári szabadságolási időszakkal járó csúcsforgalomra felkészülve. A rendszer azonnal használatba lép, amint a Dover TAP (Traffic Assessment Project) programot elindítják, és a Brock-műveletet aktívan alkalmazzák a teherforgalom szabályozására a doveri kikötő felé. A tehergépkocsikat csak akkor engedik ki Brockból, amikor elég hely van a TAP-ben.
Hogyan fog működni az engedélyezési rendszer?
Az áruszállító sofőröknek követniük KELL a megfelelő útvonalat az M20-ason, és be kell szerezniük egy engedélyt a Brock-művelet elején. Amennyiben nem teszik ezt, NEM léphetnek be a doveri kikötőbe.
- Az engedélyek csak a doveri kikötőbe tartó áruszállító sofőrökre lesznek érvényesek, és a Brock-művelet (Operation Brock) sor elején adják ki.
- Az engedélyeket az A20/B2011 Courtwood csomópontnál ellenőrzik a Dover TAP-ben. Ha a sofőr érvényes engedéllyel rendelkezik, újra beállhat a TAP sorba az A20-as úton, és folytathatja útját a kikötő felé.
- Ha NINCS érvényes engedélye, visszafordítják, és be kell állnia a brocki sorba.
NE FELEDD: ha nincs engedélyed, nem léphetsz be a doveri kikötőbe.
Mi történik, ha a fuvarozók megpróbálják megkerülni a rendszert?
A kenti rendőrség és a Driver and Vehicle Standards Agency tehergépjármű-ellenőrző hivatal 300 fontos helyszíni bírságot szabhat ki azokra a megállított tehergépkocsi-vezetőkre, akik megpróbálják megkerülni a közlekedésszervezési rendszert. Tisztviselők állnak a kenti úthálózat mentén, akik a jogszabály betartatásáért felelősek, és visszafordítják a kikötőbe tartó áruforgalmat a brocki sor végére az M20-as úton.
Milyen intézkedések lesznek érvényben a helyi áruszállítókra és áruterítőkre?
A helyi nehéz tehergépjárműveket és áruterítő gépkocsikat NEM fogják megállítani az A20-as úton, hanem a személygépkocsikkal és a helyi forgalommal együtt folytathatják útjukat Dover felé.
- Azoknak a kenti áruszállítóknak, akik jogosultak helyi áruszállítói engedélyre (Local Haulier Permit) hamarosan kiküldik az engedélyt, még a forgalmas nyári időszak előtt.
- Nem szükséges helyi áruszállítói engedélyt (Local Haulier Permit) igényelni, mert ha a jogosult területhez tartozol, a KMRF már rendelkezik az adataiddal.
További részletekért látogasson el a Fuvarozói Engedélyezési Rendszer GYIK oldalára.