Január 18-án, csütörtökön a Egyesült Királyság külföldi titkára Boris Johnson futtatott egy ötletet a francia elnök Emmanuel Macron által, mely által Franciaország és az Egyesült Királyság egy 22 mérföldes hídat építene a csatornán keresztül ami fokozná a közlekedés sikerességét.
Boris szerint nevetséges, hogy a világ egyik két legnagyobb gazdasága csak egy szimpla vasúti vonal által van összekötve. A világ leghosszabb közúti hídja a hong kongi és Macaut átkötő 34 mérföldes 12 billió fontot érő híd.
Macron elnök pozitívan reagált a megállapodásra miszerint egy másodlagos összeköttetést kell kiépíteni.
Ezzel szemben az Egyesült Királyság Hajózási kamarája nyersen tweetelt az eseményről:
„Egy hatalmas beton szerkezetet kiépíteni a világ legforgalmasabb hajózási központjában kihívásokkal járhat”
Egy tanulmány szerint, amit az önkormányzat által lett lefuttatva, 250 tartályhajó szeli át a angol csatornát egy hét alatt.
A Közúti Árufuvarozói Szövetség szerint a csatorna költségei és gyakorlati hatásai hatalmasak lehetnek.
Richard Burnett, az a fent említett szövetség vezérigazgatója elmondta:
„Jobban tesszük ha ettől kevesebb összeget az utak javítására fordítanánk vagy több teherautó parkoló kiépítésére.
A doveri szoros a világ legforgalmasabb hajózási központja ahol több, mint 500 hajó fordul meg naponta, tehát az építkezés hatalmas zavart okozna a tengeri közlekedés számára. És milyen hatása lenne a közútakra illetve Kent lakosságára?”
A híd tervező Ian Firth, a Szerkezeti Mérnökök Intézetének múltbéli elnöke úgy véli egy híd a csatorna fölött nem annyira elképzelhetetlen amilyennek tűnik.
Firth úr a következőt nyilakozta a BBC Radio 4-nek:
„Teljes mértékben megvalósítható. Mielőtt a Csatorna ki lett volna építve, a híd opciói is voltak fel lettek vetve.”
"Vannak hasonló méretű – ha nem teljesen ugyanolyan – hídak máshol. Természetesen ez nem csak egy nagy szakasz lenne – az építészet alapján olyan 800 - 1000 méter körüli szakaszok."
Mi úgy érezzük ez egy remek ötlet és csodáljuk Borist az optimizmusáért. Azonban messze van még az út a hídhoz Franciaországból.
Addig is, ha el kell jutnod Franciaországba mi fedezzük a hátad...