A mai napon a DFDS megállapodást kötött az FRS Iberia/Maroc, az FRS GmbH & Co. KG német rövidtávú tengeri kompvállalat egyik részlegének felvásárlásáról. Az FRS Iberia/Maroc három rövidtávú, Spanyolországot és Marokkót összekötő tengeri kompjáratot működtet a Gibraltári-szorosban.
„Nagyon izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy kibővítjük hálózatunkat Európa egyik legjelentősebb komppiacára, amely várhatóan továbbra is erős növekedést fog mutatni az Európába irányuló ellátási láncok folyamatos közeli kiszervezésének köszönhetően” – nyilatkozta Torben Carlsen, a DFDS vezérigazgatója.
„Ez kiváló lehetőség a DFDS üzleti modelljének bővítésére. A La Manche csatorna rövidtávú tengeri szállítási piacán és más helyeken szerzett képességeinket és tapasztalatainkat felhasználva továbbfejlesztjük a Gibraltári-szoros komp infrastruktúráját, és egyúttal a helyi turizmust és kereskedelmet is fellendítjük” – tette hozzá Mathieu Girardin, a DFDS ügyvezető alelnöke, a vállalat komprészlegének vezetője.
Az FRS Group vezérigazgatója, Götz Becker így nyilatkozott a történtekről: „Az FRS Iberia/Maroc már több mint két évtizede fantasztikus eredményeket ér el. Örülünk annak, hogy a DFDS személyében olyan partnerre leltünk, aki jól bevált módon fogja működtetni vállalatunkat, biztosítva annak folyamatos növekedését és munkavállalóinak jólétét”
Stratégiai harmónia
Az akvizíció tökéletesen beleillik a DFDS arra irányuló stratégiájába, hogy továbbfejlessze és kibővítse a pótkocsis áruk komp-, közúti- és vasúti szállítására, valamint a személyszállításra összpontosító szállítmányozási hálózatát.
A felvásárlás a DFDS földközi-tengeri hálózatának kibővítését eredményezi, amely jelenleg Törökországgal és Tunéziával köti össze Európát. A térség organikus piaci növekedése várhatóan továbbra is felül fogja múlni az észak-európai növekedés szintjét, ami a gyártási ellátási láncok „közeli” kiszervezésének köszönhető az európai végfelhasználói piacokhoz közelebb fekvő országokba.
Az FRS Iberia/Maroc integrációja számos működtetési előnnyel fog járni, többek között a raksúlyelosztás, valamint a meglévő teherkomp-útvonalakról és a La Manche csatornán üzemeltetett rövidtávú, kombinált teher- és személyszállításból átvett üzleti modellekkel kapcsolatos tapasztalatok tekintetében.
Az FRS Iberia/Maroc bemutatás
Az FRS Iberia/Maroc három rövidtávú tengeri útvonalon működtet kompokat a Gibraltári-szorosban: Algeciras és Tanger Med, Algeciras és Ceuta, valamint Tarifa és Tanger Ville között. A becslések szerint összesen mintegy 2,3 millió sávméternyi árut, 1,9 millió utast és 370 ezer személygépkocsit fog szállítani a 2023-as év folyamán. Hét darab, átlagosan 23 éves hajót üzemeltet ezeken az útvonalakon. A 2000-ben alapított vállalat székhelye a spanyolországi Tarifában található.
A legjelentősebb útvonal Algeciras és Tanger Med között Spanyolország és Marokkó két legnagyobb ipari kikötőjét köti össze. A bevétel egyenlően oszlik el az áru- és a személyszállítás között. Az útvonalon két saját tulajdonú, kombinált áru- és személyszállító kompot (ro-pax) és egy charter/megosztott teherkompot (ro-ro) üzemeltetnek. A menetidő ezen az útvonalon 90 perc.
A teherszállításban ügyfelei regionális és páneurópai szállításközvetítők és szállítmányozók közül kerülnek ki. A marokkói ipar legfontosabb exportágazatai a gépjárműipar, a textil és a zöldség-gyümölcs.
A Gibraltári-szoros teljes áruszállítási piaca várhatóan kb. 475 000 egységre (tehergépkocsik és pótkocsik) fog nőni 2023-ban, míg az utasforgalom kb. 6 millió főre, a személygépkocsi forgalom pedig 1,2 millióra emelkedik. Az FRS Iberia piaci részesedése a szegmenstől függően 28–30%. A következő három évben mindhárom szegmens 5–10%-os éves növekedése várható.
DFDS