Fontos információk
Az ADR-szabályzat néhány rendelkezése és mentessége eltér az IMDG-szabályzathoz képest. Néhány kulcsfontosságú példa erre: a lobbanáspontokra vonatkozó követelmények, a korlátozott mennyiségben szállított szállítmányok bejelentése, a tengeri szennyező anyagokhoz szükséges műszaki megnevezések, a megfelelő konténer/jármű-megrakási tanúsítvány és az UN-számok közötti további konfliktusok, különösen a savakkal és lúgokkal kapcsolatban. Fontos megjegyezni, hogy ha egy veszélyes rakományt tengeri úton szállítanak, az IMDG-szabályzat elsőbbséget élvez az ADR-szabályzattal szemben.
Az elmúlt néhány hónapban kiemelték a veszélyekkel kapcsolatos visszautasítások számának növekedését.
Ennek fényében összeállítottuk az alábbi táblázatot, amely felsorolja a közös problémákat, amelyekkel szembe kell néznünk a kikötőbe való megérkezéskor, valamint tartalmazza az IMDG-szabályzat követelményeit és a lehetséges megoldásokat:
Szorosan együttműködünk az MCA-val, amely a Közlekedési Minisztérium Végrehajtó Ügynöksége. Megosztjuk az MCA-val a vonatkozó megfelelő és meg nem felelő információkat, továbbá a tengeri és part menti területek biztonságának javítása érdekében dolgozunk. Az MCA segítséget nyújt nekünk az ügyfeleink támogatásában is, hogy mindig biztonságosan szállíthassák a veszélyes rakományokat.
További információkért és támogatásért kérjük, látogasson el a következő oldalra: https://www.gov.uk/government/organisations/maritime-and-coastguard-agency/about
A konténer/jármű-megrakási tanúsítvány nincs teljesen kitöltve
A megrakási tanúsítványhoz szükséges minimális információ: név, dátum és aláírás. Ezt annak a személynek kell kitöltenie, aki az árukat a járműre rakta, illetve oda rakodta be.
A konténer/jármű-megrakási tanúsítványt annak a személynek kell kitöltenie, aki az áruk járműbe történő berakodásáért felelős.
Kitöltetlen nyilatkozat
A feladói nyilatkozathoz szükséges minimális információ: dátum és aláírás.
A Veszélyes árukra vonatkozó megjegyzést (DGN) kitöltő személynek kell kitöltenie.
A feladó felelős a helyes információk biztosításáért a DGN-en, valamint ki kell töltenie és alá kell írnia a nyilatkozatot.
Túl alacsony a lobbanáspont a PGIII esetében
A III. csomagolási csoport általában legalább 23 °C-os lobbanásponttal rendelkezik. Ha azonban a termék viszkozitása megfelel az IMDG 2.3.2.2 pontjában meghatározott követelményeknek, akkor elfogadható a 23 °C alatti lobbanáspont.
Ha az áruk megfelelnek a 2.3.2.2. pontban meghatározott követelményeknek, akkor a DGN-en fel kell tüntetni „Az IMDG 2.3.2.2-nek megfelelően” kifejezést. Ekkor el tudjuk fogadni a 23 °C-nál alacsonyabb lobbanásponttal rendelkező rakományt.
Ha a fentiek nem szerepelnek a DGN-en, vagy ha a termék nem felel meg az IMDG 2.3.2.2 pontjában meghatározott követelményeknek, akkor a rakomány el lesz utasítva.
Egy tömeg több UN-számhoz
Külön tömegekkel kapcsolatos és megrakodási információkat kell feltüntetni minden egyes megfelelő szállítási megnevezéshez, UN-számhoz és csomagolási csoporthoz.
Fontos, hogy minden egyes megfelelő szállítási megnevezés, UN-szám és csomagolási csoport rendelkezzen saját tömeggel kapcsolatos és megrakodási információkkal. Ha ez nem határozható meg, el lesz utasítva a rakomány.
Nincs veszélyes árukra vonatkozó megjegyzés
Hacsak a termék nem mentesül az IMDG-szabályzat hatálya alól, az összes veszélyes árucikkre vonatkozóan teljes mértékben kitöltött és aláírt, veszélyes árukra vonatkozó megjegyzést és konténer/jármű-megrakási tanúsítványt kell biztosítani, az IMDG-szabályzat 5.4 pontjának megfelelően.
Ha nem állapítható meg, hogy a termék nem veszélyes, a rakomány elutasítva lesz addig, amíg nem biztosítanak egy kitöltött DGN-t.
Szükséges információk hiányoznak a DGN-ről
Minden veszélyes árucikknek rendelkeznie kell az IMDG 5.4.1.4 pontjában meghatározott minimálisan szükséges információkkal. Ebbe beletartozik:
- UN-szám
- Megfelelő szállítási megnevezés (szükség esetén a termék megfelelő műszaki megnevezéssel kiegészítve)
- Elsődleges osztály (beleértve az alosztályt is*)
- Bármely alkockázat(ok)*
- Csomagolási csoport*
- Műszaki megnevezés *
- Megrakodási és tömeggel kapcsolatos információk.
*Ha alkalmazandó.
Ha bármilyen szükséges információ hiányzik, el lesz utasítva a rakomány. A szállítás jóváhagyása előtt biztosítani kell egy helyesbített DGN-t.
1.4 osztályú szállítmány egy zárt szállítási egységben
A 1.4 osztályú szállítmányok szállítási módjuktól függően eltérőek (különösen igaz ez az 1.4C, 1.4G és az 1.4D osztályra); zárt szállítási egységben kell szállítani őket, és hajónként legfeljebb 10 kg tömegűek lehetnek.
A szállítás előtt ki kell tölteni egy Zárt szállítási egység (CTU) űrlapot.
Reméljük, hogy ez az útmutató érdekes Ön és ügyfelei számára, illetve hogy hasznosnak fogja találni a veszélyes áruk előzetes tanácsadásakor. Reméljük, hogy ez csökkenti a kikötőbe érkezéskor előfordulható veszélyekkel kapcsolatos felesleges visszautasításokat.
DFDS fuvarozási foglalások részlege
További információért tekintse meg az ADR útmutatónkat, vagy beszéljen ügyfélszolgálati csapatunkkal.