Az erős ügyfél-hitelesítés (SCA) egy új pénzforgalmi ágazatra vonatkozó rendelet, amely 2019. szeptember 14-én lép hatályba. Ez többféle módszer használatát követeli meg a kártyakiadóktól annak érdekében, hogy ellenőrizni tudják az ügyfelek személyazonosságát a fizetéskor. Ennek célja a fizetési biztonság fokozása és az online csalások csökkentése.
Szeptembertől kezdve a kártyakibocsátóknak két különféle hitelesítési módszert kell használniuk annak ellenőrzésére, hogy az ügyfél valóban az-e, akinek állítja magát.
Mi is az az erős ügyfél-hitelesítés?
Az SCA három különféle hitelesítési módszer használatát teszi lehetővé
- valami, amit az ügyfél tud (pl. jelszó vagy válasz egy biztonsági kérdésre)
- valami, amivel az ügyfél rendelkezik (pl. egy token vagy egy, a telefonjára küldött leküldéses értesítés)
- valami, ami az ügyfél (pl. ujjlenyomat vagy Face ID)
Ahhoz, hogy sikeres legyen a fizetés, a tranzakciónak a három különféle módszer közül kettőt használnia kell.
A fizetés-kezelési átjáró 3D Secure 2 megoldást használ (amely a Verified by Visa vagy Mastercard SecureCode néven is ismert) az új rendelet betartásához. Fizetéskor a fizetés-kezelési átjáró kérni fogja az ügyfeleket, hogy biztosítsák a kiegészítő hitelesítési módszereket, és a tranzakció csak akkor lesz elvégezve, ha sikeresen megteszik ezt.
A Freightlink készen áll!
A Freightlinknél nagyon komolyan vesszük az online csalást. Sikeresen frissítettük fizetési rendszereinket a 3D Secure 2 kezelésére. Továbbra is támogatva lesz a 3D Secure 1.
Ha bármilyen kérdése van az erős ügyfél-hitelesítéssel és a 3D Secure 2 megoldással kapcsolatban, kérjük, beszéljen a betéti kártyájának/hitelkártyájának kibocsátójával.