Jelenleg több mint 3.5 millió furgon, vagy más néven LGV (könnyő tehergépjármű) van angol cégek tulajdonában. Ez a szám minden évben növekszik, mely azt jelenti, hogy a furgon a gazdasági növekedés egyik elkerülhetetlen eszköze. Az Ön furgon flottája is megkerülhetelen eszköze a cég növekedésének, ezért íme egy rövid útmutató, hogyan is tarthatja karban őket.
Az angol utakon lévő furgonok száma, körülbelül hétszerese a teherautókénak, minden 100 furgonra jut 14 teherautó! A különbség óriási, ez is jól mutatja, hogy mekkora szerepet játszanak a brit áruszállításban ezek a járművek. A magyar fuvarozó piac is hasonló tendenciát mutat.
Az egyszeri autósnak meg van a véleménye a furgonosról, aminek oka talán a média és a negatív sztereotípiák kialakulása lehet (hozzá nem értő vezetés, túlrakott járművek, siralmas műszaki állapot) de valljuk be, mindenhol vannak rossz sofőrök, nem csak a furgonosok között.
Mit tehetünk ez ellen és miért lehet egy jármű közlekedésre alkalmatlan? Íme egy rövid útmutató, mely segít, hogy mire kell figyelni a furgon karbantartása során.
Angliáná maradva, minden 3.5 tonnánál kisebb össztömegű furgon Class 4 vagy Class 7 osztálytazat alá esik az MOT (műszaki) sémán belül. A 3.5 össztömegnél nagyobb súlyú furgon könnyű tehergépjárműnek minősül, más jellegű működödési engedélyre van szükség, mely magával hozza a szigorúbb szabályozásokat és további költségeket. Egy ilyen jármű üzemeltetőjeként, nem hághatja át a jármű súlykorlátozásokat. A jármű összsúlyát az autó, a rakott teher, az üzemanyag és az utasok adják. Amennyiben mégis megtenné, a járművet, pénzbírság terhet mellett kitilthatják az angliai utakról.
Az egyik legjobb dolog amit megtehet a furgin hatékonysága érdekben, hogy követi a napi furgonos lista pontjait, ami egyáltalán nem bonyolult és csak néhány percet vesz igénybe. Ezzel időt és pénzt takarít meg.