Januárban már beszámoltunk a W. B. Yeats építéséről a Flensburger Schiffbau-Gesellschaft hajógyárban. A hivatalos jelentések szerint 144 millió eurós (kb. £ 129 m.) költségvetésből épült komphajó mostanra már elkészült, és 2019-ben kezdi meg müködését.
A W. B. Yeats kifejezetten úgy lett kialakítva, hogy a környezetvédelmi előírások szempontjából időtálló legyen és optimális üzemanyag-fogyasztást biztosítson, ugyanakkor minimalizálja a mindenkori költségeket. A komphajó 1800 utas férőhellyel és 440 tágas kabinnal rendelkezik, beleértve a luxus lakosztályokat és a fedélzetet, amely 2800 méteres tárhelyet biztosít mintegy 165 tehergépjárműszámára, ugyanakkor egy további, 300 személygépkocsi számára kialakított felületet, amely nagy valószínűséggel minden igényt kielégít.
A komphajó tervezése ugyanakkor a rugalmasságot is szolgálja, hiszen az összes, Írország, Franciaország és Nagy-Britannia közötti Irish Ferries útvonalán is képes lesz közlekedni, és Ice Class jégtörő tanúsítvánnyal is rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb környezeteknek és időjárási feltételeknek is megfeleljen.
Eamonn Rothwell, az Irish Ferries vezérigazgatója a következőket nyilatkozta:
"Ez az első, az ICG által megrendelt, két új építésű és összesen 315 millió euró összegű beruházással épült komphajóból. A második hajó előreláthatólag 2020-ban készül el. Ez a beruházás megnöveli az idegenforgalmi és logisztikai kapacitást Írország és az Egyesült Királyság valamint Európa között, amely Írország turisztikai hozzáférhetőségének és logisztikai láncának létfontosságú része. Az ICG várakozással néz elébe azon jelentős működési és pénzügyi előnyöknek, amelyeket a W. Y. Yeats 2019-ben induló menetrend szerinti járatai hivatottak biztosítani."
A tervek szerint az Irish Ferries helyezi üzembe a W. B. Yeats-t, és várhatóan 2019 január elején kezdi meg szolgáltatásait a Dublin <> Holyhead útvonalon, majd a Dublin <> Franciaország útvonalon 2019 márciusában.