Miközben a technológia villámgyorsan fejlődik, és a vásárlók egyre hatékonyabb és fenntarthatóbb közlekedési és szállítási lehetőségeket igényelnek, az európai hajótársaságokra és tengerészeti létesítményekre egyre nagyobb nyomás nehezedik rendszereik modernizálása tekintetében, ha a felszínen (és versenyben) szeretnének maradni.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan próbálják kihasználni Európa legnagyobb üzemeltetői és kikötői a fejlett technológiákat e növekvő kereslet kielégítése érdekében.
A Stena Line új, automatizált beléptető berendezésekkel maximalizálja a hatékonyságot
A Stena Line nemrég vezette be új SmartGate (okoskapu) rendszerét: ez az önkiszolgáló rendszer a kíséret nélküli beléptetést hivatott forradalmasítani a kikötő vadonatúj SmartGate technológiájának kihasználásával.
A Belfastban, Dublinban, Göteborgban, Holyheadben és Karlskronában rendelkezésre álló, rugalmas Stena Line SmartGate rendszer jelenleg három lehetőséget kínál a járművezetők regisztrálásához:
- A sofőrök az interneten keresztül, előzetesen regisztrálhatnak az összes vonatkozó adat megadásával, és ezeket az adatokat a kikötőbe érkezéskor kell megerősíteniük a beléptetőfülkénél.
- A sofőrök a járművezetői (Driver) alkalmazáson keresztül, előzetesen regisztrálhatják az összes szükséges adatot, és ezeket az adatokat a kikötőbe érkezéskor kell megerősíteniük a SmartGate fülkénél.
- A sofőrök az összes szükséges adatot a SmartGate fülkénél regisztrálhatják a kikötőbe érkezéskor.
A járművezetői alkalmazás emellett naprakész információkkal is szolgál a sofőröknek a hajóközlekedésről, megtekinthetik a becsült „felvételre kész” időpontjukat, és nem kell sorban állniuk a beléptetési sávban.
„A SmartGate az egyszerűbb tervezést, hatékonyabb beléptetést és gyorsabb feldolgozást elősegítő önkiszolgáló rendszer, amely leegyszerűsíti a munkafolyamatot az adminisztráció és a járművezető között.”
A Stena Line SmartGate megoldásáról további részleteket a Stena Line Freight honlapján olvashatsz
A LeShuttle (Eurotunnel) 68 millió fontot költ további biztonsági protokollokra
2024. november 10-től a harmadik országbeli állampolgároknak (akik a LeShuttle szolgáltatását használó járművezetők mintegy 10%-át teszik ki) kiegészítő biometrikus adatokat is kell szolgáltatniuk az EU-ba való be- és kilépéskor. Ezek a követelmények, többek között az ujjlenyomat leolvasás és az utazási dokumentumokkal kapcsolatos információk, az új uniós be- és kiléptetési rendszer (EES) hatályba lépésével párhuzamosan kerülnek bevezetésre.
Annak biztosítására, hogy létesítményei az ellátási láncot érő lehető legkevesebb fennakadással tudják teljesíteni ezeket az újabb biztonsági követelményeket, a LeShuttle 80 millió eurót fektetett be egy sikeres határvédelmi rendszer létrehozásába.
Ezek közé tartozik például a biometrikus fülkék felépítése a coquelles-i (Calais) és a folkestone-i terminálban, valamint EES ellenőrzőterületek kialakítása és kiegészítő feliratok készítése.
További tudnivalók a Eurotunnel jelentős EES befektetéséről. Az EES rendszerrel kapcsolatos részletekért olvasd el a fuvarozóknak szóló útmutatónkat.
A rotterdami kikötő „nagyszabású hidrogén komplexumot” hoz létre
A rotterdami kikötő bejelentette, hogy környezeti hatásának csökkentése érdekében 2050-re karbonsemlegessé kíván válni.
E cél elérése érdekében a kikötő jelentős pénzt és erőforrást fektet több fenntarthatósági kezdeményezésbe, többek között a kikötő hatékonyságát növelő technológiák használatába, fenntartható vállalkozások támogatásába és az olyan megújuló energiaforrásokba, mint például a hidrogén.
„A kikötői hatóság partnereivel egy nagyszabású hidrogénhálózat kialakításán dolgozik a kikötői komplexumban, hogy Rotterdam a hidrogéngyártás, -import, -alkalmazás és -szállítás nemzetközi központjává váljon más északnyugat-európai országok felé. A központnak köszönhetően Rotterdam a jövőben is megőrizheti jelentős energia kikötői szerepét Északnyugat-Európában.”
- a rotterdami kikötő hivatalos nyilatkozata
A rosslare-i Europort „mestertervvel” javítja a teherszállítási beléptetést
2024. augusztus 30-án a Rosslare Europort kikötő új beléptető területet adott át a kikötő biztonságának növelése érdekében.
Az új teherszállítási beléptetési terület sérülésrögzítő rendszerekkel, mozgás közbeni tömegmérési és rendszámtábla-leolvasó technológiákkal, valamint számos egyéb újdonsággal bővíti a kikötő arzenálját. Az új/korszerűsített létesítmények a kikötő mestertervének keretén belül kerülnek bevezetésre.
„A tervnek köszönhetően jelentős befektetések történnek a kikötői infrastruktúrába, és a RoRo teher- és személyszállítás jelenlegi kulcsterületein is bővítésekre kerül sor.
A mesterterv a közeledő vámvizsgálati követelmények végrehajtásához szükséges infrastruktúra kiépítését is elősegíti, továbbá megnöveli a kapacitást arra, hogy tökéletes platformot biztosítson a kikötő számára elérhetővé váló új üzleti lehetőségek kiaknázására.”
A Rosslare Europort mestertervéről bővebben itt olvashatsz
Több mint 200 millió font támogatást kap az imminghami kikötő az új kompterminál fejlesztésére
Az Associated British Ports (ABP) és a Stena Line nemrég bejelentette, hogy több mint 200 millió fontot fektetnek be egy új RoRo kompterminál fejlesztésébe.
Az imminghami kikötő új terminálját a Stena Line és az ABP 2022-es megállapodása értelmében a következő 50 évben a Stena Line üzemelteti, ami kiváló lehetőséget teremt a Stena Line számára az Egyesült Királyság és a szárazföldi Európa közötti műveleteinek bővítésére.
Niclas Mårtensson, a Stena Line vezérigazgatója így nyilatkozott erről: „Ez egy hosszú távú elköteleződés számunkra, és nagy jelentőséggel bír áruszállítási műveleteink bővítésében az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa közötti útvonalakon. Azzal együtt, hogy a Stena nemrégiben felvásárolta az NTEX céget, ettől a fejlesztéstől is azt várjuk, hogy nagymértékben fellendíti üzletmenetünket és megerősíti helyzetünket az északkelet-angliai piacon.”
A P&O Ferries bejelentette gyorskapujának üzembe helyezését Zeebrugge kikötőjében
Annak érdekében, hogy megkönnyítse a kikötői műveleteket a kikötő és a járművezetők számára, a P&O Ferries bevezeti sikeres gyorskapu (Fastgate) rendszerét Zeebrugge kikötőjében.
A P&O Ferries hivatalos közleményében a következő olvasható: „Ez az innovatív kivitel, amely a Zeebrugge kikötőjében működő Terminal Operating System (TOS) fejlesztésein alapul, a működés tökéletesítése érdekében teljesen átalakítja a kapu működési folyamatait. Lényegesen gyorsabb feldolgozási időket és hatékonyabb élményt kínál a terminál árufeladási oldalán, késedelmek nélkül.”
A gyorskapu rendszer számos újítást vezet be a kikötőben, köztük egy többnyelvű felhasználói felülettel rendelkező önkiszolgáló fülkét, egy automatikus sorompórendszert és egy 360 fokos járműkamerát.
Ha európai szállítmányozásról van szó, fordulj a szakértőkhöz!
Azon túl, hogy mi vagyunk Európa egyik legmegbízhatóbb (és legjobb értékelésekkel rendelkező) komp- és alagútjegy ügynöksége, számtalan változatos szolgáltatást is kínálunk szállítási és közlekedési igényeid kielégítésére.
Tárolás? Közúti szállítás? Rendellenes áru? A Freightlink mindenre nyújt szolgáltatást.
Szakértőink több évtizedes átfogó tapasztalatukkal segíteni tudnak abban, hogy pénzt és időt is megtakaríthass a következő szállítmányodon. Ha szakértői támogatásra van szükséged a teherszállításban, fordulj hozzánk bizalommal.