A komp piac várhatóan több, mint egy billió fontot invesztál az új járművekbe és szolgáltatásokba a következő 4 évben. Összegyűjtöttünk néhányat, ami 2018-ban várható.
Irish Ferries
Az Irish Ferries bejelentette, hogy 2 komp is fejlesztés alatt áll a super-ferry W.B. Yeats-el, amely 2018 szeptemberéig megkezdi működését a Holyhead – Dublin útvonalon.
Egy másik 67,400 tonnás ro-pax cruise ferry is be lett jelentve, amelyik szintén az Ír-tengeren operál. Ez előre láthatólag 2020-ra lesz kiszállítva és megnöveli majd a csúcsidőben történő teherszállítás férőhelyét 50%-al ezen az útvonalon, az MV Ulyssessel.
Red Funnel
A Red Funnel 7 millió fontot invesztál az új, nagy sebessegű katamarán ami július elejétől lesz működtetve a Southampton – West Cowes útvonalon.
Caledonian MacBrayne
Az MV Glen Sannox az egyik olyan hajó a kettő közül ami működésbe fog lépni a Calmac által. Ez az Egyesült Királyság első cseppfolyósított földgáz komphajója összesen 97 millió font mind két hajóért.
Wightlink
2018 nyarán lát napvilágot a Victoria of Wight, az új 30 millió fontos hibrid komp Portsmouth és Fishbourne között.
Brittany Ferries
A munka 2019 márciusában kezdődik majd meg az új 175 milliós „zöld” kompon, a Honfleur-on. A Honfleur Portsmouth és Caen között operál majd.
A Brittany Ferries e mellett új útvonalát is bejelentette Cork és Santander között, ami áprilistól lép életbe majd. Ez a Stena által lesz működtetve a Connemara nevű komppal.
Stena Line
Négy új ro-pax komp lett rendelve a Stena Line által 2019 illetve 2020-as kiszállítással. Minden komp 50%-al lesz nagyobb, mint jelenlegi hajóik.