A Blue Origin magánfinanszírozású repülőgépgyártó és űrrepülőgép-szolgáltató cég a közeljövőben azt a ro-ro komphajót fogja űrrakéta leszállóhelyként használni, amely korábban a Stena Line tulajdonában volt.
Az Amazon tulajdonosa, Jeff Bezos által 2000-ben alapított Blue Origin a 11 000 tonnás komphajó segítségével fogja használni az űrhajó első fokozatú hajtóművét.
A NASA és az ESA (Európai Űrügynökség) űrhajóira az egyszer használható rakéták voltak jellemzők, amelyek az indítást követően megsemmisültek. A Blue Origin azonban vetélytársához, a SpaceX-hez, hasonlóan arra törekszik, hogy a költséges hajtóműveket landoltassa, és így azok többszöri használatát tegye lehetővé.
Az augusztusban vásárolt és a korábban a Harwich-Rotterdam útvonalon közlekedő Stena Freighter azért kerül majd felújításra, hogy úgy a rakétavisszahúzáshoz használt leszállópályaként mind pedig a hajtómű alkotórészeinek a Cape Canaveral-i légierőbázistól a leszállóhelyre történő szállítását lássa el. A föld körüli űrrepülésre kifejlesztett New Glenn bevezetése 2021-ben várható.
„A New Glenn, amely a neves amerikai asztronautáról, John Glenn-ről, kapta a nevét, nehéz teher Föld körüli pályán túlra való felvitelére és utaszállításra tervezett, teljes konfigurációs, többször használatos rakéta. A New Glenn, amely első fokozatú hajtóműve 25 bevetésre hivatott, egyenes utat teremt a Föld és az űr között.
A New Glenn a Cape Canaveral-i légierőbázis 36-os űrközpontjától száll fel. A fokozatok szétválását követően után az első fokozat úgy kerül majd vissza a Földre, hogy mintegy 1000 km-es röppályáról manővereznék landolásra egy mozgó hajón, és a tervek szerint akár viharos tengeri körülmények között is lehetséges lesz a landolás. Ezt követően kigyulladnak a második fokozatú hajtóművek, és a hét méteres védőburkolat leválik. A küldetés akkor teljes, ha a raksúly biztonságban van a keringési pályán.”
Blue Origin