![scandlines hybrid ferry](/sites/default/files/styles/news_main/public/field/image/scandlines-hybrid-ferry.jpg?itok=ho2FKCu-)
A hibrid járművek mindennaposnak számtanak útjainkon manapság, mostanáig azonban nem láttunk hasonló technológia fejlesztéseket a kompipar területén.
A hibrid autók, a belső égésű és az elektromos motorok kombinációját használják. Legnagyobb előnyei, hogy az üzemanyagfogyasztás kevesebb, így a károsanyag kibácsátás is. Mindenkettő nagyszerű a környezetünknek.
A legújabb építésű kompok is kezdik kihasználni ezt a technológiát, melynek nagyszerű környezetvédelmi előnyei és üzemanyag hatékonysági hozadéka is lesz.
Bár még mindig a hagyományos dízel és az elektromos lítium-ionos akkumulátort használják, az új motorok (amilyenek már le is szállítottak a Calmac új ro-ro kompjához, az MV Catrionához) is egy környezetbarát, dupla befecskendezéses folyékony petróleumot és tengeri dízelt használnak. Egy sokkal tisztább terméket, mint a hagyományos nehéz üzemanyagok.
Az MV Catriona nem az egyetlen a forgalomban, mely használni fogja a hibrid technológiát. Más hajók jelenleg fotovoltaikus - szélturbinás energiát és hidrogén cellákat használnak. A Scandlines jelenleg hibrid hajtóművet üzemeltet a Puttgardenn-Rodby útvonalon közlekedő hajó fedélzetén, mely az akkumulátorok által termelt felesleges energiát tárolja. Ez 15%-al csökkenti a szén-dioxid kibocsájátást és a több mint 8 tonná hajót, körülbelül 30 percig hajtja dízel üzemanyaggal.
A Wightlink, amely az Egyesült Királyság és a Wight-sziget között üzemeltet kompokat, nemrég megrendelést tett Wärtsilänál, a kompjaikon való új, hibrid akkumulátor technológiák használatával kapcsolatban. A hibrid akkumulátor fokozott hatékonyságot, kevesebb károsanyag kibocsájtást és halkabb motorműködést biztosít.
A kompmotorok technológiai fejlesztései folyamatosak. a dízel és elektromos meghajtás hamarosan a múlt része lesz, a hibrid dízel motorokkal együtt, valamit az akkumulátoros és elektromos motorok helyét is átveszi az új, hidrogén és akkumulátoros hibrid meghajtás, valamit a teljesen elektromos meghajtású hajók. Ez további energiacsökkentést, és továbbfejlesztett, optimalizált hajótesteket jelent.