Az akár szándékosan, akár tévesen tett hibás bejelentések negatív kihatással lehetnek utazásaira, ez pedig a váratlan pótdíjaktól az utazás elhalasztásáig sok kellemetlenséggel foglalhat magába. Ezért tehát fontos tisztában lennie úgy a szállítandó rakománnyal mind pedig a járművével kapcsolatos részletekkel. Az alábbiakban néhány releváns tudnivalót sorolunk fel, ameylek figyelembe vétele garantálhatja utazásainak biztonságát.
A jármű hossza
Ha akár áruszállító komppal, akár a Csatorna-alagúton történő átkeléssel akar járművet szállítani, a foglalás során pontosan kell megadnia annak méreteit, hiszen különböző ársávok vannak az egyes jármű hosszúságokra. Bár igen csábító lehet olcsóbb áron foglalni, az üzemeltető azonnal kiszúrja a hibás bejelentéseket, amikor a jármű méreteit ellenőrzi, és kifizetteti az árkülönbséget. Ugyanakkor, mindent ezt követő foglalásnál a kompjárat üzemeltető a valós jármű méretek alapján számítja ki a díjakat, mivel a rendszer automatikusan tárolja az előzőleg bevitt adatokat.
Az esetleges kellemetlenségeket elkerülendő, mindig pontos adatokat adjon meg!
Meg nem jelenéskor fizetendő díjak
Ha a foglalás megtörtént, de az adott időpontban nem jelenik meg az utas, 50£-tól akár a foglalás teljes áráig terjedhet a meg nem jelenési díj összege. Az egyre növekvő számú hasonló incidensek miatt, amikor is a foglalást követően az ügyfelek nem tájékoztatják az üzemeltetőt az utazás elhalasztásáról, az üzemeltetők szigorúbb szabályokat vezettek be, hiszen ez esetben más ügyfelek számára kell biztosítaniuk a megüresedett férőhelyet, és nem a tervezett utasszám felével indítják a járatokat. Az említett meg nem jelenési pótdíj tehát költséges lehet azoknak, akik mindezt nem veszik figyelembe. Ezt a kellemetlenséget elkerülendő, minden esetben tájékoztassa a Freightlink-et az esetleges utazások elhalasztásáról.
Veszélyes áruk
A veszélyes anyagok és áruk (ADR) téves (vagy meg nem történt) bejelentése sok kellemetlenséggel járhat a bejelentkezéskor. Egyre több kompüzemeltető számít fel pótdíjat az esetben, ha az ügyfél nem jelentette be előre a veszélyes árukra hivatkozó adatokat, illetve, ha a kikötőbe való megérkezéskor nem rendelkezik az erre vonatkozó dokumentumokkal.
Ha veszélyes árut vagy anyagot szállított, a visszaúton az azokat tartalmazó kaniszterek vagy konténerek ugyancsak veszélyes árunak minősülnek, hacsak azokat előzőleg szakszerűen nem tisztították ki és nincs rá bizonyíték. Nyilvánvaló okok miatt nagyon veszélyes úgy az Ön mind minden más utas számára a komp fedélzetén vagy a Csatorna-alagúton történő átkelés során, ha az üzemeltető nem tud a veszélyes áruk részleteiről. Ez potenciálisan károsíthatja az Ön vállalatának hírnevét is, hiszen a szolgáltató a jövőben kiemelt figyelmet igénylő ügyfélnek minősítheti.
Üres / terhelt járművek
Hosszú távon nem fog működni, ha gépkocsiját csak azért jelenti be üresnek, amikor az valójában nem az, hogy elkerülje a kikötői díjak kifizetését. Ha ezen rajtakapják, ugyan nem számolnak fel büntetődíjat, de a teljes összeget kell kifizetnie a terhelt járműre. Néha az „üres” fogalma nem ugynazt jelenti mindenki számára. Fontos tudnia azonban, hogy a legtöbb kompjárat szolgáltató számára az „üres” teljesen üreset jelent, vagyis szó szerint azt, hogy a jármű hátsó része semmit sem tartalmaz. Még az üres kanisztereket, munkaeszközöket vagy egy előző rakományról hátramaradt csomagolóanyagokat tartalmazó jármű sem minősül "üresnek". Így tehát minden olyan jármű terhelt járműnek minősül, amely nem a fent leírtaknak megfelelően "üres".
Kutyák és egyéb állatok szállítása a fedélzeten
Ha háziállatokkal utazik vagy élőállatot szállít, előzetesen lépjen kapcsolatba az üzemeltetővel annak biztosítása érdekében, hogy azokat valóban járművén szállíthatja. A szabályok nagymértékben eltérhetnek az üzemeltetők között, és nagymértékben függenek a rendelkezésre alló térkapacitástól és a megtett út hosszától. A legtöbb rövidebb, körülbelül 2 órás utazás esetén a kutyák gyakran felvihetők a fedélzetre, és az utazás során az utaskabinban is tarthatók.
Sokkal hosszabb utakon azonban jogellenes a háziállatokat magukra hagyni, hiszen az utazás alatt nem tud belépni a komphajó parkolóterébe vagy az áruszállításra kijelölt területekre, hogy ellenőrizze azokat. Hosszabb utazások esetén egyes szolgáltatóknál kennelek lehet bérelni a fedélzeten, de ezek igen korlátozott mennyiségben elérhetők. A nagyobb haszonállatok (pl. lovak) esetében további papírmunka szükséges, és ezek nélkül nem is lehetséges a fedélzetre lépni.
Ha bármilyen további részletre lenne szüksége a hibás bejelentésekkel kapcsolatban, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatos munkatársainkhoz, akik szívesen állnak a rendelkezésére.