A Brock-művelet elnevezésű ellenirányú forgalomirányító rendszert azért hozták létre, hogy elősegítsék a forgalom áramlását az M20-as és más kenti utakon olyankor, amikor fennakadás tapasztalható a La Manche csatornán való átkelésben.
Abban az esetben, ha valamilyen fennakadás alakul ki a csatornán, az M20-as úton a doveri kikötő vagy a Csalagút felé tartó nehéz-tehergépjármű forgalomnak nincs hová mennie.
Ezért vezették be most a „Brock” nevű ellenirányú forgalomirányító rendszert, amely egyik napról a másikra bevethető. Mindkét útpályán különböző sávokra osztja a forgalmat, és nyitva, illetve járhatóvá teszi az M20-as és a többi helyi utat.
Ez azt jelenti, hogy amint az ellenirányú rendszert elindítják, ha az M20-as úton haladsz, de nem a kikötő vagy a LeShuttle (Csalagút) felé tartasz, szokásos módon folytathatod az utadat. Ugyanakkor a rendszer segít szabályozni a kikötőbe tartó nehéz-tehergépjárművek haladását a doveri kikötő és a Csalagút felé.
Figyelmeztetések
A brit országos autópálya felügyelet (National Highways) a következő figyelmeztető jelzések segítségével tájékoztatja a közlekedőket a Brock-művelet állapotáról:
- VÖRÖS – az M20-as lezárva
- SÁRGA – az M20-as nyitva, de az ellenirányú rendszert használják
- ZÖLD – az M20-as a szokásos módon működik (nincs ellenáramlás)
Milyen gyakran használják az ellenirányú rendszert?
Az ellenirányú forgalomirányító rendszert az idő nagy részében nem alkalmazzák, vagyis az M20-as normál módon üzemel.
Miért zárják le az M20-ast?
Az ellenirányú forgalomirányító rendszer biztonságos bevezetéséhez éjszakára le kell zárni az autópályát. A lezárás idején egyértelműen kitáblázott helyi terelőútvonal van érvényben. Amikor újra megnyitják az M20-ast, már az ellenirányú rendszer üzemel.
Mi a teendő, ha az ellenirányú rendszert használják?
Ha azt látod, hogy „használatban van” az ellenirányú forgalomirányító rendszer, továbbra is használhatod az M20-ast, de több időt kell szánnod az utazásodra. Mivel ellenirányú rendszerről van szó, az út elrendezése más, és 50 mph (80 km/h) sebességkorlátozás van érvényben. Ez azt is jelenti, hogy az autópálya továbbra is mindkét irányban üzemel.
Ha a kikötőkbe tartasz, de Kenten belül utazol, mindössze annyi a teendőd, hogy a megfelelő sávban haladsz és követed az ideiglenes sávelrendezést, betartva a sebességkorlátozást.
Ha az ellenirányú rendszer működése során tartasz a kikötők vagy a Csalagút felé, azt jelenti, hogy fennakadás tapasztalható a csatornán keresztül zajló forgalomban. Érdeklődj a kompszolgáltatódnál vagy a vasúttársaságodnál, hogy kell-e utaznod. Ha folytatod az utadat, amint a 8-as csomóponthoz érsz az M20-ason, be kell sorolnod a megfelelő sávba, ahol feltartóztatnak, mert irányítják a kikötőkbe irányuló forgalmat.
Ha az Egyesült Királyságba érkezel, és az M20-as autópályát használod, a 9-es és a 8-as csomópont között a kétirányú ellenáramlási rendszert fogod használni a London felé tartó útpályán. 50 mph (80 km/h) sebességkorlátozás lesz érvényben. Útjelzések irányítanak az ellenirányú rendszerbe a 9-es csomópontnál, majd a rendszerből kifelé a 8-as csomópontnál.
További tudnivalókért látogass el a National Highways Operation Brock közlekedési hírek oldalára.