A P&O 230 millió font értékben szerződést kötött a Guangzhou hajógyárral egy új generációs hajók szállítására a La Manche-csatornán.
Két új, 230 méteres szuperkomp – a Dover és Calais közötti útvonalon valaha hajózó legnagyobb kompok – lesz üzembe helyezve 2023-ig, azzal a lehetőséggel, hogy 2024-ig két további hajót építhetnek. Ennek a beruházásnak az a célja, hogy megőrizze a P&O Ferries pozícióját Nagy-Britannia és a kontinens közötti ember- és áruszállítás vezető szolgáltatójaként.
Janette Bell, a P&O Ferries elnök-vezérigazgatója a következőt mondta;
"Ezek lesznek a leginkább fenntartható hajók, amelyek valaha is hajóztak a La Manche-csatornán, az eddigi legjobb ügyfélélményt biztosítva, és új követelményeket támasztva a megbízhatóság és a költséghatékonyság szempontjából. Az északi-tengeri teherfuvar- és éjszakai útvonalainkkal együtt az új hajók páratlan szolgáltatást kínálnak a tengeri és a szárazföldi összeköttetés terén a Nagy-Britannia és Európa között utazó ügyfelek számára. Úgy tervezték ezeket, hogy bebiztosítsák a P&O Ferries pozícióját az európai közlekedési infrastruktúra létfontosságú részeként a 2040-es években."
Néhány észrevehető újítás, amelyet az új szuperkompok tartalmaznak:
Az üzemanyag-felhasználás csökkentése 40%-kal az üzemanyag és az akkumulátor meghajtásának kombinációja révén
A motorok által generált összes többletenergiát az akkumulátor tárolja. Ez lehetővé teszi a motorok optimális szintű működtetését az akkumulátor töltésével a fölösleges energia keletkezésekor, és lemerítésével, amikor a hajónak csúcsteljesítményre van szüksége.
A hővisszanyerő rendszer üzemanyagot takarít meg, amely csökkenti a hajó szén-dioxid-lábnyomát
A hővisszanyerő rendszer üzemanyagot takarít meg és csökkenti a hajó szén-dioxid-lábnyomát azáltal, hogy gőzrendszer segítségével fűtést biztosít az ULSFO (rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyag) tüzelőanyag-fűtőberendezésekhez, üzemanyagtartályokhoz, FO/LO tisztító fűtőberendezésekhez és a HVAC rendszer újbóli melegítéséhez. Ezenkívül hőszivattyút kell használni a HVAC rendszer előmelegítéséhez, használati melegvíz előállításához, a géptermekhez és a 8. fedélzet alatti műszaki helyiségekhez.
Az időtállóság „nulla szén-dioxid-kibocsátású hajókat” sejtet
A hajót azzal a képességgel tervezték, hogy a jövőben szén-semleges legyen, azon kettős feltevés alapján, miszerint több elektromos parti töltőállomás van a kikötőkben és több akkumulátor érhető el. A hajó kettős végű kialakítása és két hídja azt jelenti, hogy nincs szükség fordulásra. A kapitány és az idősebb tisztek egyszerűen csak a hajó másik végéhez sétálnak, és a visszafelé vezető úton a második hídról navigálnak. Ez hét perc időmegtakarítást eredményez mind a kimenő, mind pedig a visszafelé vezető utakon, és egy tonna üzemanyagot jelent, amely a hatod része a teljes 21 mérföldes átkelésnél felhasznált mennyiségnek.
Külső fedélzeti területek a Dover fehér szikláira néző kilátóplatformok biztosítására
A hajókat úgy tervezték, hogy páratlan kilátást nyújtanak a világ egyik leghíresebb tengeri látványosságára – a Dover fehér szikláira. A hajón beépített megfigyelőablakok vannak, és lesz egy 1550 négyzetméternyi külső fedélzeti terület – ez a Trafalgar tér méretének háromnegyede.
Panorámakilátás a tengerre az utasok számára
A 8. és a 9. utasfedélzetet duplamagasságú ablakokkal lettek tervezve, amelyek a hajó teljes közepén körbefutnak. Ennek eredményeként a hajó belsejét természetes fénnyel árasztják el és látványos kilátást nyújtanak a tengerre.
Energia-gazdálkodási rendszer a hajó egyes részeinek lezárására, amikor nem használják azokat
A nyári csúcsszezonban a hajó 1500 embert szállít. A csúcsidőn kívüli hajózás során azonban a hajó akár kétharmada is lezárható, ezért az energia-gazdálkodási rendszer innovatív szoftvert fog használni a világítás és a szellőzés kikapcsolására az üres területeken, valamint a motorok, akkumulátorok és a hulladékhőből visszanyert energia felhasználásának optimalizálására.
A La Manche-csatornára kifejlesztett forradalmian új hajótestalak és az azimut hajócsavarok, amelyek növelik a hajó irányíthatóságát
A hajótest sokkal szélesebb lesz, mint a csatornán lecserélendő kompoké. Ez lehetővé teszi, hogy a hajó mindkét végén két azimut hajócsavar legyen, ami javítja a hajók irányíthatóságát, elősegíti a vízen való átvezetést és kiküszöböli a kikötőben való fordulás szükségességét.