A P&O Ferries kiadott egy nyilatkozatot;
Amint valószínűleg tudja, az új környezetbarát irányelv azzal jár, hogy a kompüzemeltetőknek szigorúbb határértékeket kell betartaniuk a kénkibocsátásra vonatkozóan az IMO kibocsátás ellenőrzési területeken működő hajók esetében. 2020. január 1-jétől ír-tengeri hajóink ezeken a területeken fognak működni.
A megfelelés érdekében minden kompüzemeltetőnek választania kell: hajóikat drágább alacsony kéntartalmú alternatívákkal működtetik, szemben a manapság alkalmazott magasabb kéntartalmú nehéz fűtőolajjal (HFO); vagy kibocsátás-csökkentési technológiába fektetik a pénzüket (füstgázszűrőkbe) annak érdekében, hogy a kénkibocsátásokat hatékonyan az új, 0,5%-os alacsony szintre csökkentsék.
Úgy döntöttünk, hogy ír-tengeri hajóinkat az alacsony kéntartalmú, 0,5%-os üzemanyagra állítjuk át, ami azonban jelentősen megnöveli az ír-tengeri útvonalak üzemanyagköltségeit.
2020. január 1-jétől új üzemanyagpótdíjat fogunk bevezetni minden olyan szállítmányi számla esetében, amely a Larne és Dublin szolgáltatásaink igénybevételével utaztat. Ez a növekedés természetesen útvonalanként el fog térni, és a számlakezelője számítja ki és tájékoztatja Önt a megfelelő időben, hogy elegendő ideje legyen az adott ügyfelei tájékoztatására. Figyelembe veszi a már fizetendő BAF-et (Bunkerolaj korrekciós tényező), plusz a 0,5%-os, alacsony kéntartalom okozta árkülönbséget.
Nagyra értékeljük ezt a további terhet, amelyet az új ír-tengeri jogszabályok az ellátási láncra helyeznek, de a környezetbarát megfelelés további költségeit bele kell számítani a végfelhasználó számára felszámított árba – illetve tükröznie kell annak –, ami viszont lehetővé teszi a P&O Ferries számára, hogy fenntartson egy csomóponton alapuló szolgáltatásokat nyújtó robusztus hálózatot az Ön folyamatban lévő követelményeinek való megfelelés érdekében.
Ez idő alatt továbbra is a lehető leghatékonyabb módon kell működnünk, aktívan kezelve az üzemanyag-takarékosságot és az üzemanyag-megtakarítást, miközben folytatjuk a leginkább üzemanyag-hatékony teherhajóink üzemeltetését annak érdekében, hogy a költségek növekedése minimális legyen.