FRISSÍTÉS 16/10/28, a Stena Line közzétette legfrissebb dokumentumát a rögzítőpontokról és a biztonságos rakodásról.
Az őszi és téli időszakban, a kihívást jelentő időjárási körülmények a tengeren, károkat okozhatnak az áruban és azt szállító kompban is. Kerülje el a veszélyeket és problémákat, győződjön meg róla, hogy áruja gondosan rögzítésre került az elkövetkező út során.
"A kompokat használni kívánó járművek üzemeltetőinek, meg kell bizonyosodniuk arról, hogy a rakományrögzítő rendszereik képesek ellenálni, a tengeren kialakultható behatásoknak."
A fuvarozók számára nem mindig nyilvánvaló, hogy a járművekre és szállított árura gyakorolt erőhatás, a tengeren sokkal nagyobb, mint bármelyik közúton előforduló tényező. Egy viharban messze több dolognak van kitéve egy jármű, mint közúton.
A rakomány rögzítése - Ellenőrző lista
- Az árut a pótkocsi aljához kell rögzíteni
- Minden teherautót, pótkocsit, lekötő gyűrűkkel rögzíteni kell
- Ajtókat, ablakokat bezárni
- Spanifereket és a kifeszítő rudakat ellenőrizze a sofőr mielőtt otthagyja a pótkocsit
- Kíséret nélküli pótkocsiat különálló kampóval kell rögzíteni, a saját támasztólábat, mely nem bírja el az áru súlyát és a tengeren kialakult körülményeket nem szabad használni
- A nehézgépjárműveket lánccal kell rögzíteni. Kíséret nélküli járműveknek (30t < GVM ≤ 40t) 8 rögzítőgyűrvel kell rendelkeznie, hogy megakadályozzák az elmozdulást.
Össz jármű súly | lekötőgyűrűk minimális száma oldalanként |
---|---|
3.5t ≤ GVM ≤ 20t | 2 |
20t < GVM ≤ 30t | 3 |
30t < GVM ≤ 40t | 4 |
A komp operátorok indulás előtt ellenőrzik, hogy az áru megfelelően van e rögzítve. A helytelenül rögzített árut visszatartják addig, amíg a probléma el nem hárul, ez pedig késésekhez vezethet.
Elfogadott rögzítőpontok: