A Manston Repülőteret 2015 júliusában választották ki, az áruforgalom koordinálására arra az esetre, ha az M20-as úton az 'Operation Stack' teljes kapacitással üzemelne. Miért? Az Operation Stack tulajdonképpen forgalomirányítás, ám eléggé ellentmondásos. Miért? Mert igencsak bomlasztó. Nincs más megoldás? Nem igazán.
A Kent Police és a Kent County Council sokáig küzdött, hogy megoldja a forgalom áramlását Dover felé. A legfőbb probléma: hová rakhatnánk az áruforgalmat? A Kent Police és a Council mellett szól, hogy senki nem próbált szembenézni azokkal a problémákkal, amit a francia sztrájkolók okoztak (lásd MyFerryLink), nem beszélve a Calais-ba özönlő, kerítésekre ugráló migránsokról, ami így gyakorlatilag a káosz melegágya.
A reptér sok mérföldre északra található Dover kikötőtől. Az A299, az M2-esről letérő út vezet oda, az A256-os pedig Doverbe. Mikor életbe lép az Opstack szép lassan tolja a forgalmat Dover felé, legrosszabb esetben azonban teljesen leállítja az áruforgalmat. Ennek oka, hogy az áruforgalmat a Manston Repülőtér irányába terelik, még mielőtt Doverbe küldenék. Azt remélek, hogy ez csökkenteni fogja az M20-as forgalmát.
Beválik? Egyelőre senki sem tudja. A Közlekedési Minisztérium egy hivatalos útmutatót bocsájtott ki, kifejezetten az áruforgalom számára, arra az esetre, ha az M20-ason életbe lépne az #Opstack.